kapadokya lab vitalite
Bizden Kareler Yaşam

Kısacık Ama Dopdolu: Kapadokya

Geçen hafta sonu büyüleyici Kapadokya’ya “6 kız arkadaşım ile 1 güncük” küçük bir kaçamak yaptım. Bazen bu kadar harika yerlerin bize bu kadar yakın olduğunu unutuyoruz. Nevşehir’e 1 saatlik uçak yolculuğunun ardından Eski Uçhisar Köyü’ndeki otelimiz “Argos of Cappadocia””ya vardık. Binlerce yıllık bir manastır yerleşkesi ve buna bağlı mağaraların, yer altı tünellerinin ve tarihi evlerin restorasyonuyla hayata geçirilen bu harika mekanda kendimi inanılmaz huzurlu, mutlu ve o zamana ait hissettim.

kapadokya gezisi kapadokyada neler yapılır

Şansımıza hava muhteşemdi, Göreme Açık Hava Müzesi’ndeki peri bacaları, kayaların içine oyulmuş manastırlar, kiliseler, yaşam alanları arasında en çok ilgimi çeken tabii ki mutfak, şaraphane ve yemekhanelerdi. Yaklaşık 40-50 kişinin oturabileceği büyük bir taş masa ve çevresindeki oturma yerleri ile yemekhane beni gerçekten o döneme götürdü ve ordaki hayatın gerçekliğini hissettirdi. Yemeğin önemi ve birleştirici gücü yüzyıllar da geçse değerini yitirmiyor.

kapadokya tatili

Müzeden çıktıktan sonra Paşabağlar’ındaki peri bacalarını gezdik ve “O Ağacın Altında” panaromasında gün batımını izleyerek günü sonlandırdık. Yemeklerde genellikle yöresel lezzetler sunuluyor, öğlen Bizim Ev Restaurant’da sıcak lahana salatası, akşam Seki Restaurant’da pekmezle tatlandırılmış kabak tatlısı aklımda ve damağımda kalan lezzetler oldu.

kapadokya5 kapadokya6

Dönüş günü uçağa gitmeden tabii ki Nevşehir’in meyve sebze pazarını ziyaret ettim. Kaymaklı’da kurulan bu pazarda tezgahtarların cana yakınlığı ve organik ürünleri için duydukları gurur, rengarenk meyve ve sebzeler, siyah üzüm pekmezleri, dağlardan topladıkları kuşburnu, iğde ve adını yeni öğrendiğim alıç ise başka bir yazının konusu olmaya değer. Ben de pazardan 1 kavanoz üzüm pekmezi ve bolca kuşburnu, iğde ve alıç toplayarak mutlu bir şekilde çıktım.

kapadokya7

Oradan bölgenin en meşhurlarından Chez Galip’e, Galip ustanın seramiklerini ve çömleklerini görmeye ve hayatımızda ilk kez çömlek yapmayı denemeye gittik. Tornanın başına oturunca çok da zorlanarak küçük bir kase yapmayı başarabildim. Kuruyup fırınlandıktan sonra İstanbul’a ulaştığında, ev yapımı kasemi ev yapımı Lab Vitalité tariflerinden biriyle doldurup size göstermek için sabırsızlanıyorum.

Her zaman yeni bir deneyimin peşinde…

kapadokya8

Büyülü gerçekliğiyle Kapadokya ruhuma gerçekten çok iyi geldi, en kısa zamanda daha uzun bir yolculuk ve daha çok keşif  için listemin başına ekliyorum.